Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
 
  Reality Reeks

Boekinformatie, lesbrieven en portfoliokaarten 
Van elke Reality Reeks-titel kunt u hier de eerste 10 pagina's inzien en de lesbrief en portfoliokaarten downloaden. De portfoliokaarten hebben vier niveaus, voor meer inzicht in de vorderingen van leerlingen. Download hier de docenthandleiding bij de portfoliokaarten.

13: Dubbelliefde, verliefd in Suriname
Elise verhuist van Nederland naar Suriname. De mensen leven er heel anders. Zo is haar moeder bijvoorbeeld veel strenger geworden. Toch heeft Elise het erg naar haar zin. Ze heeft al snel vriendinnen. En ze krijgt een leuk vriendje.

Dan ontdekt Elise een oud familiegeheim. Dat geheim heeft te maken met een verboden liefde van haar oma. Het is heel wonderlijk. Want ook Elise’s leven wordt opeens ingewikkeld. Dat lijkt steeds meer op het liefdesleven van haar oma vroeger...

Bestel dit boek in de webwinkel.

Bekijk de eerste 10 pagina's van Dubbelliefde.


12: Hard tegen hard, vechten voor je leven
De Antilliaanse Nardo woont in een opvanghuis. Op school wordt hij gepest door de Turkse Serkan en zijn vrienden. Hun bedreigingen worden steeds erger. Maar Nardo’s vrienden komen voor hem op. En er ontstaat een flinke vechtpartij tussen Turkse en Antilliaanse jongeren. Een groot feest moet een einde maken aan de strijd. Dat lijkt de lukken. Maar op het feest vinden Nardo en Serkan hetzelfde meisje leuk. Hoe moet dit aflopen?

Bestel dit boek in de webwinkel.

Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Hard tegen hard.


11: Onderdruk, geen uitweg voor Aïsha
De Marokkaanse Aïsha is erg ongelukkig. Haar broer heeft haar vriendje Boy afgetuigd. Om Aïsha's eer te beschermen. De rest van haar familie mag dit niet te weten komen. Aïsha staat onder grote druk en neemt een akelig besluit … Of zou er toch nog een oplossing zijn?

Bestel dit boek in de webwinkel.

Bekijk de eerste 10 pagina's van Onder druk.

Download hier de lesbrief van Onder druk.


10: Buitenspel, einde van een droom
Buitenspel gaat over Pier. Pier heeft een geweldig leven. Hij is een groot voetbaltalent. En hij heeft een prachtige vriendin. Maar dan krijgt Pier plotseling een ernstige ziekte. En wordt alles anders...

Bestel dit boek in de webwinkel.

Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Buitenspel.

Download hier de lesbrief van Buitenspel.


9: Topmodel, bang voor de weegschaal
Kiia is lang, slank en heeft een klassiek gezicht. Aanvankelijk beschouwt ze haar werk als fotomodel als een handig bijbaantje. Maar al gauw wordt haar modellenwerk steeds serieuzer. Als haar figuur verandert, begint Kiia zichzelf uit te hongeren. Hierdoor belandt ze zelfs in het ziekenhuis. Gelukkig loopt het uiteindelijk goed af met Kiia. En daar heeft Tim van de sportschool alles mee te maken …

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier de eerste 10 pagina's van Topmodel

Download hier de lesbrief van Topmodel

Download hier de portfoliokaarten bij Topmodel


8: Een gevaarlijke vriend, in de val gelokt
Dit boek gaat over de vriendschap tussen Kamal en Sam. Kamal is een gewone scholier, die graag hoge cijfers haalt en goed omgaat met zijn familie en vrienden. Tot hij Sam ontmoet met zijn dure sportauto, eigen sportschool en grote huis vol schilderijen. Deze luxe kan Kamal niet weerstaan. In ruil voor intieme ontmoetingen met andere mannen krijgt Kamal betaald met geld of dure spullen, zoals een i-pod en een leren jack. Kamal begint zich steeds ongelukkiger te voelen.

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier gratis de eerste 10 pagina's van Een gevaarlijke vriend

Download hier gratis de lesbrief van Een gevaarlijke vriend.

Download hier de portfoliokaarten bij Een gevaarlijke vriend.


7: De nieuwe buurt - niet welkom met een hoofddoek?
De Marokkaanse Kika verhuist naar een nieuwe buurt. Daar voelt ze zich niet thuis. Kika is de enige met een hoofddoek en ze wordt uitgescholden door de jongens uit de buurt. Gelukkig heeft ze wél een leuke buurjongen, maar dan gebeurt er iets vreselijks.

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier gratis de eerste 10 pagina's van De nieuwe buurt

Download hier de lesbrief bij De nieuwe buurt 

Download hier de portfoliokaarten bij De nieuwe buurt


6: Met alle geweld - in één klap alleen
Yung voelt zich niet thuis op zijn nieuwe school in Amsterdam. Hij wordt vaak gepest. Dan krijgt hij een vriendinnetje en gaat alles veel beter. Totdat hij in een vechtpartij belandt.

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier gratis de eerste 10 pagina's van Met alle geweld

Download hier gratis de lesbrief van Met alle geweld

Download hier de portfoliokaarten bij Met alle geweld


5: 16 & zwanger, wat nu?
Esther is 16 en raakt per ongeluk zwanger. Ze weet niet wat ze moet doen. Een paar weken voor kerst gaat Esther bij haar oma logeren. Misschien kan oma helpen bij het dilemma van Esther: moet ze de baby houden of niet?

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier gratis de eerste 10 pagina's van 16 & zwanger

Download hier gratis de lesbrief bij 16 & zwanger

Download hier de portfoliokaarten bij 16 & zwanger


4: De herziene versie van
Chatten, verborgen verdriet
Deze titel is nu ook verkrijgbaar in een gebonden uitgave met nieuwe illustraties.

Chatten gaat over Roy. Hij is een echte computergek. Vooral chatten vindt hij leuk. Maar dan loopt het chatten uit de hand. Roy ontdekt een groot geheim. Het is een geheim van zijn klasgenote Doenja. Nu heeft Roy een probleem.
Moet hij het geheim van Doenja aan anderen verklappen? En hoe kan hij Doenja helpen?

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier gratis de eerste 10 pagina's van Chatten

Download hier gratis de lesbrief bij Chatten

Download hier de portfoliokaarten bij Chatten


3: Hey Russel! Een bijzondere vriendschap
De 15-jarige Antilliaan Russel woont in Rotterdam. Russel raakt bevriend met Jim. Hij heeft nog nooit zo’n goede vriend gehad. Maar dan hoort Russel roddels. Mensen zeggen dat Jim homo is. Russel vraagt zich af of deze roddels waar zijn. En zo ja, wil hij dan nog wel bevriend blijven met Jim? Of vinden de jongens op straat hem dan niet meer cool?

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier gratis de eerste 10 pagina's van Hey Russel!

Download hier gratis de lesbrief bij Hey Russel!

Download hier de portfoliokaarten bij Hey Russel!


2: Mooi meisje, verliefd op een loverboy
Laura woont met haar oma op een boerderij, ver buiten de stad. Tijdens een feest wordt ze verliefd op Abdul. Laura en Abdul krijgen verkering. Abdul neemt steeds cadeautjes voor haar mee en geeft haar veel aandacht. Maar is hij wel echt verliefd op Laura?
Derde herziene druk.

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier gratis de eerste 10 pagina's van Mooi meisje

Download hier gratis de lesbrief bij Mooi meisje

Download hier de portfoliokaarten bij Mooi meisje


1: Blauwe Maandag, door drank uit elkaar?
In de klas van Mara komt een nieuwe jongen, Jesse. Ze vinden elkaar leuk en worden verliefd. Met drie andere vrienden beginnen ze samen een schoolbandje, Blauwe Maandag. Ze hebben veel succes en mogen in de zomervakantie op Terschelling optreden. Elke avond drinken ze tot diep in de nacht. Maar dan ontstaan er ruzies binnen de groep. En tussen Mara en Jesse. Hoe lang blijft Blauwe Maandag nog bij elkaar op Terschelling?

Bestel dit boek in de webwinkel

Download hier gratis de eerste 10 pagina's van Blauwe Maandag

Download hier gratis de lesbrief bij Blauwe Maandag

Download hier de portfoliokaarten bij Blauwe Maandag


Bestellen

U kunt de boeken bestellen in onze webwinkel. Bellen of mailen kan ook: 020-520 6070, marketing@eenvoudigcommuniceren.nl.

Regelmatig verschijnen nieuwe delen in deze reeks. Zodra de nieuwe titels leverbaar zijn, leest u dat op deze website.

 

Reality Reeks

Boeken over onderwerpen waarmee jongeren te maken kunnen krijgen. Dit zijn actuele thema’s, zoals loverboys, homoseksualiteit of drankgebruik. De reeks vergroot de taalvaardigheid bij jongeren, waardoor ze meer plezier krijgen in lezen. Bij elke titel hoort een lesbrief.

... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies