Leeslicht
 |
Een Rus in de Jordaan Baantjer & De Waal Deze spannende politieroman speelt zich af in het hart van Amsterdam: bureau Raampoort in de Jordaan.
Rechercheur Peter van Opperdoes moet werken op Eerste Kerstdag. De dag begint rustig. Tot er een prostituee dood op straat wordt gevonden. En al snel is er een tweede lijk. Opeens bevinden Peter en zijn jongere partner Jacob zich midden in een moordonderzoek dat lijkt te draaien om een geheimzinnige Rus. Kunnen ze een derde aanslag voorkomen?
Een Rus in de Jordaan is het eerste boek dat Appie Baantjer in 2009 samen schreef met co-auteur Simon de Waal. Wij hebben het speciaal voor de serie Leeslicht vereenvoudigd.
Paperback| 88 pagina’s | ISBN 978-90-8696-096-5 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel.
Bekijk de eerste 10 pagina's van Een Rus in de Jordaan.
is er hoop Renate Dorrestein Een grappige, aangrijpende roman. De lezer kruipt afwisselend in het hoofd van Igor, een jongen met een baan op de Sociale Werkplaats, en van zijn oma Nettie.
Nettie worstelt met de zorg voor de opgroeiende Igor. Igor heeft een goed hart, maar kan snel agressief worden. Ze is blij als hij een baantje krijgt. Om Igor ´s avonds rustig te houden kookt en bakt Nettie de lekkerste dingen. Zo kabbelt hun leven voort. Totdat Igor de impulsieve, onbetrouwbare Lisa ontmoet. Lisa en haar baby komen bij Igor en Nettie in huis wonen. Met zijn allen zorgen ze voor het kind. Maar is de baby wel echt van Lisa?
Paperback| 138 pagina’s | ISBN 978-90-8696-097-2 | € 12,00 Bestel dit boek in de webwinkel.
Bekijk hier de eerste 10 pagina's van is er hoop.
Download hier de lesbrief van is er hoop.
Download hier de handleiding bij de lesbrief van is er hoop.
Brieven aan de prinses Deze Leeslicht-uitgave staat vol persoonlijke verhalen van mensen die moeite hebben of hadden met lezen en schrijven. Een echte eye-opener!
H.K.H. prinses Laurentien der Nederlanden is voorzitter van Stichting Lezen & Schrijven. Zij zet zich al vanaf 2004 in voor iedereen die moeite heeft met lezen en schrijven: jong of oud.
Als dank heeft ze op 27 maart 2010 dit boek aangeboden gekregen. Met ontroerende en herkenbare brieven over wat lezen en schrijven voor mensen kan betekenen. Wat ze er leuk of juist moeilijk aan vinden. Hoe het voelt om het niet goed te kunnen. En wat een overwinning het is als je het daarna opeens kunt.
Paperback| 65 pagina’s | ISBN 978-90-8696-105-4 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel.
Komt een vrouw bij de dokter Kluun Komt een vrouw bij de dokter vertelt het openhartige verhaal van Stijn. Stijn lijkt het helemaal voor elkaar te hebben. Hij heeft een eigen bedrijf en een fantastische vrouw en dochter. Maar dan krijgt zijn vrouw kanker. Stijn steunt haar zo veel mogelijk, maar soms wil hij alleen maar weg. Naar de stad, op zoek naar andere vrouwen.
Kluun (1964) is schrijver en columnist. In 2001 ging zijn vrouw dood aan kanker. Ze was toen 36 jaar. Kluun bleef alleen achter met hun dochter. Hij verkocht zijn bedrijf en vertrok met zijn dochter naar Australië. Daar schreef Kluun hoe het is om je vrouw te verliezen. En zo ontstond het ontroerende boek Komt een vrouw bij de dokter.
Paperback| 168 pagina’s | ISBN 978-90-8696-089-7 | € 12,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Komt een vrouw bij de dokter
Download hier de lesbrief van Komt een vrouw bij de dokter
Onderweg Tommy Wieringa In deze bundel vereenvoudigde reisverhalen lees je over een restaurant waar je nooit krijgt wat je bestelt. Een bus die van de weg afrijdt. En een medereiziger die altijd te weinig eet. Op reis kan er van alles gebeuren. En Tommy Wieringa weet dat heel treffend te beschrijven,
Paperback | 56 pagina’s | ISBN 978-90-8696-083-5 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel.
Bekijk de eerste 10 pagina's van Onderweg.
Download hier de lesbrief van Onderweg.
Bij ons in het dorp Jan Terlouw Dit boek vertelt over het Nederlandse dorpsleven vlak na de Tweede Wereldoorlog. Centraal staan de drie vrienden Henk, Gijs en Hein. In hun dorp Caddum gebeurt meestal niet veel. Hein, Henk en Gijs vervelen zich dan ook vaak. Maar dan verdwijnt er een jongetje. Is hij dood? Of houdt iemand hem misschien gevangen? De vrienden gaan op onderzoek uit ...
Paperback| 119 pagina’s | ISBN 978-90-8696-084-2 | € 10,00 Bestel dit boek in de webwinkel.
Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Bij ons in het dorp.
Blauw water Simone van der Vlugt Lisa en haar vijfjarige dochter worden in hun eigen huis gegijzeld door Mick Kreuger. Hij is ontsnapt uit een tbs-kliniek. Journaliste Senta bezoekt toevallig het huis van Lisa. Kan Senta op tijd hulp halen?
Met 200.000 verkochte exemplaren de populairste thriller van 2008! Nu in een eenvoudige versie.
Paperback | 77 pagina's | ISBN 978-90-8696-061-3 | € 8.00 Bestel dit boek in de webwinkel.
Bekijk hier de eerste 10 pagina´s van Blauw water.
Download hier de lesbrief van Blauw water.
De voorlezer Bernhard Schlinck Van dit boek is een ook film gemaakt. Niemand minder dan Kate Winslet won in 2009 een Oscar voor de hoofdrol in deze film: ‘The Reader’.
De voorlezer gaat over de scholier Michael. Hij wordt verliefd op de 20 jaar oudere Hannah. Ze krijgen een relatie. Bij elke ontmoeting leest Michael een boek voor uit de wereldliteratuur. Maar dan verdwijnt Hannah plotseling uit zijn leven. Jaren later ziet Michael haar weer terug in de rechtszaal. Daar ontdekt hij wat het geheim van haar leven is.
Het niveau is hoger dan de andere Leeslicht-boeken. Het boek is bijvoorbeeld geschikt voor gevorderde NT2'er en vmbo'ers in de bovenbouw.
Paperback | 92 pagina's | ISBN 978-90-8696-070-5 | € 10.00 Bestel dit boek in de webwinkel.
Bekijk hier de eerste 10 pagina´s van De voorlezer.
Download hier de lesbrief van De voorlezer.
Ik staar maar te staren Annie M.G. Schmidt & lees- en schijfcursisten Mensen die (Nederlands) leren lezen, lieten zich inspireren door gedichten van Annie M.G. Schmidt. En zij schreven vervolgens hun eigen ontroerende, grappige of onthullende, korte verhaal. Dit boek biedt een interessante blik in de wereld van mensen die moeite hebben met lezen en kan als leidraad dienen voor beginnende NT1- en NT2-cursisten.
Paperback | 72 pagina's | ISBN 978-90-8696-064-4 | € 8.00 Bestel dit boek in de webwinkel.
Mijn favoriete recept Catherine Keyl “Vertel me wat je eet, en ik zal je zeggen wie je bent”. Catherine Keyl interviewt bekende Nederlanders over hun eetgewoonten en favoriete recept. Robert ten Brink geeft bijvoorbeeld zijn recept voor Franse runderstoof. Danny de Munk vertelt hoe zijn vrouw Jenny garnalenballen klaarmaakt. En Gerda Havertong onthult de ingrediënten van het Surinaamse feestgerecht Pom.
Tip! Gebruik dit boek in NT2-cursussen waar samen gekookt wordt. Koken is een ideale manier om kennis te maken met elkaar en elkaars cultuur.
Paperback | 88 pagina's | ISBN 978-90-8696-063-7 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel.
De favoriete plekken van Floortje Dessing Floortje Dessing Floortje Dessing (1970) presenteert het tv-programma 3 op reis. Voor dit programma reist ze de hele wereld over. Zo ontdekt ze de mooiste en meest bijzondere plekken. Eerder was ze te zien in het programma RTL Travel. Uit haar boek 100 wereldplekken die je gezien moet hebben, nu een selectie van 18 plekken, herschreven in gewone taal. Met de originele foto's in full colour.
Tip voor docenten: laat leerlingen of cursisten naar aanleiding van dit hun eigen verhaal schrijven over hun favoriete vakantieplek. Download hier een voorbeeld van een cursist van het Kellebeek College Via in Breda.
Paperback | 96 pagina's | ISBN 978-90-8696-046-0 | € 10,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk hier de eerste 10 pagina's van De favoriete plekken
Ik omhels je met duizend armen Ronald Giphart Ronald Giphart (1965) schrijft op een grappige manier over het liefdesleven van jonge mensen. Dit maakt hem tot een van de meest gelezen schrijvers van Nederland. In Ik omhels je met duizend armen schrijft hij openhartig over de ziekte en euthanasie vanzijn moeder en over zijn grote liefde voor Samarinde. Ik omhels je met duizend armen werd in 2006 verfilmd.
Paperback | 64 pagina’s | ISBN 978-90-8696-047-7 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Download hier de eerste 10 pagina's van Ik omhels je met duizend armen.
Download hier de lesbrief van Ik omhels je met duizend armen.
Geluk – Reageren op Spinoza Lees- en schrijfcursisten Dit boek gaat over geluk. Lees- en schrijfcursisten reageren op de ideeën die de filosoof Spinoza (1632-1677) had over geluk. In korte verhalen en gedichten laten ze weten wat hen gelukkig maakt. Deze uitgave is een initiatief van Amsterdam Wereldboekenstad en Stichting Lezen & Schrijven.
Paperback | 40 pagina’s | ISBN 978-90-8696-062-0 | € 5,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Download hier de eerste 10 pagina's van Geluk - Reageren op Spinoza
Download hier de lesbrief van Geluk - Reageren op Spinoza
Anne Frank, haar leven Marian Hoefnagel Het dagboek van Anne Frank behoort tot een van de meest gelezen boeken in de wereld. Nu is haar beroemde dagboek toegankelijk voor onervaren lezers. Foto's, dagboekfragmenten worden aangevuld met achtergrondinformatie over de tweede wereldoorlog.
Paperback | 104 pagina's | ISBN 978 90 8696 0392 | € 10,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Download hier de gratis lesbrief.
Moeder worden, moeder zijn Daphne Deckers Met veel humor beschrijft Daphne Deckers de leuke (en minder leuke!) kanten van het moederschap. Het is een persoonlijk verhaal waarin veel lezers zich zullen herkennen. Daarbij is Deckers realistisch en prikt zij regelmatig een roze wolk door. Het boek is niet alleen vlot leesbaar, maar ook een bron van informatie. Het boek is speciaal uitgegeven voor minder vaardige lezers, waarbij de aandacht met name uitgaat naar jonge mensen met een kinderwens. Moeder worden, moeder zijn geeft een goed beeld van wat ouderschap inhoudt. Paperback | 88 pagina's | ISBN 978 90 8696 0361 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk hier enkele pagina's van Moeder worden, moeder zijn.
Download hier de lesbrief van Moeder worden, moeder zijn.
Het beste Nederlandse elftal aller tijden Auke Kok In dit boek staan elf portretten van de beste Nederlandse voetballers ooit, samen met de beste Nederlandse trainer ooit. Althans, volgens voetbalkenner Auke Kok, die dit elftal persoonlijk samenstelde. Met cartoons van Dik Bruynesteyn.
Paperback | 88 pagina's | ISBN 978 90 8696 0378 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Voetstappen Kader Abdolah In het verhaal Een nacht treurt een man om de vrouw die hij moest achterlaten in zijn geboorteland. In het verhaal Voetstappen denkt iemand aan zijn zus die ineens verdween. In het verhaal Strijder in de schaduw wordt een jonge vrouw verliefd op een onbekende man.
Paperback | 80 pagina's | ISBN 978 90 8696 0224 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Voetstappen.
Download hier de lesbrief van Voetstappen.
Een echte man Yvonne Kroonenberg In Een echte man staan zeven verhalen over … mannen! Aardige mannen, vervelende mannen, saaie of stoere mannen. Mannen met een snor. Mannen die liever klussen en weinig praten. Een echte man gaat ook over vrouwen. Over vrouwen die soms denken: Kan ik hem nog ruilen?
Paperback | 60 pagina's | ISBN 978 90 8696 0217 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Een echte man.
Download hier de lesbrief van Een echte man.
Een goeie truc Marjan Berk In Een goeie truc krijgt Jakob een dagboek voor zijn verjaardag. Voortaan schrijft hij al zijn gedachten op papier. Plotseling ontdekt hij dat zijn ouders zijn dagboek lezen. Vanaf dat moment verandert zijn leven in een groot feest.
Paperback | 52 pagina's | ISBN 978 90 8696 0200 | € 8,00 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Een goeie truc.
Download lesbrief van Een goeie truc.
|