Schaduw-reeks
Korte, spannende verhalen voor jongeren. Geschreven door Britse thrillerschrijvers, vertaald in het Nederlands.
Helderziend - Gillian Philip Dit verhaal speelt zich af in de toekomst. Steeds meer mensen worden helderziend. Om problemen te voorkomen krijgen ze een chip in hun hoofd. Dan zijn ze niet meer helderziend, maar ze kunnen ook niet meer goed nadenken.
Net als iedereen heeft Lara een hekel aan de helderzienden. Tot er met Lara zelf vreemde dingen gebeuren. Haar oren suizen. En ze voelt sommige dingen gewoon aan. Lara is toch niet ook helderziend aan het worden? Ze wil echt geen chip in haar hoofd. Wat moet ze doen?
Gebonden | 58 pagina's | ISBN 978 90 8696 110 8 | € 13.50 Bestel dit boek in de webwinkel. Download hier de eerste 10 pagina's van Helderziend.
De Terrorist - Malcom Rose De Terrorist gaat over een jongen die zich aansluit bij een linkse actiegroep. Jamal is boos. Niemand weet dat hij eigenlijk ‘De terrorist’ is. Maar in het geheim voert hij actie tegen de opwarming van de aarde: graffiti op het schoolplein, een valse bommelding op het vliegveld. Dan wordt hij benadert door een ‘echte’ actiegroep. Hun acties zijn veel gevaarlijker. Zal Jamal meedoen of niet?
Gebonden | 60 pagina's | ISBN 978 90 8696 1 02 3 | € 13.50 Bestel dit boek in de webwinkel.
Download hier de eerste 10 pagina's van De Terrorist.
SMS moord Drie korte, pakkende misdaadverhalen voor jongeren. Het eerste verhaal gaat over Lars. Lars en zijn stiefvader gaan bergbeklimmen. Ze kunnen niet goed met elkaar opschieten. Dus of bergbeklimmen nu zo'n goed idee is?
In het titelverhaal SMS moord krijgt Tom een sms'je dat niet voor hem bestemd is. Het heeft een rare tekst. Met zijn vriendin Laura maakt Tom er grapjes over. Maar het lachen vergaat hen al snel...
In het derde en laatste verhaal verdenkt Faroek zijn buurman van moord. De politie gelooft hem niet. Wat moet Faroek doen?
Gebonden | 70 pagina's | ISBN 978 90 8696 094 1 | € 13.50 Bestel dit boek in de webwinkel.
Download hier de eerste 10 pagina's van SMS moord.
Messcherp - Catherine Johnson Angelo is een agressieve jongen. Hij steelt en heeft met iedereen ruzie. Dan ontmoet hij de mooie Savanna. Voor haar wil Angelo veranderen. Hij wil niet meer stelen en vechten. Angelo is vol goede moed. Maar lukt het hem wel?
Gebonden | 60 pagina’s | ISBN 978-90-8696-053-8 | € 13,50 Bestel dit boek in de webwinkel
Download de eerste 10 pagina's van Messcherp
Bloedrode Maan - John Townsend In Bloedrode Maan heeft Nick een bijbaantje als boswachter. Hij is gelukkig met zijn werk in het bos. Toch gebeuren er rare dingen. Dieren raken gewond en overal hangt een vieze geur. En dan krijgt Nick ook nog een vreemde boodschap. Wie probeert hem te waarschuwen? En waarvoor?
Gebonden | 62 pagina’s | ISBN 978-90-8696-054-5 | € 13,50 Bestel dit boek in de webwinkel
Download de eerste 10 pagina's van Bloedrode Maan
Dubbelspel - Alan Durant De tweelingbroers David en Sven lijken veel op elkaar. Hun vader is een beroemde voetballer. Omdat David problemen heeft, móet Sven stiekem zijn plaats innemen in het voetbalelftal. Kan dat wel?
Gebonden | 60 Pagina's | ISBN 978 90 8696 0248 | € 13,50 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk de eerste 10 pagina´s van Dubbelspel.
Met eigen ogen - Ann Cassidy Voor de ogen van Tim wordt een winkel overvallen. Hij herkent de dader! Gaat hij hem ‘verraden’, of niet? Sommige mensen hebben er alles voor over om Tim tegen te houden.
Gebonden | 64 Pagina's | ISBN 978 90 8696 0231 | € 13,50 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk de eerste 10 pagina´s van Met eigen ogen.
Spookhuis - Philip Preece Sam is niet gelukkig met zichzelf. Als hij op de kermis de kans krijgt in ruil voor een paar minuten van zijn leven zijn imago te verbeteren, denkt hij de deal van zijn leven te sluiten…
Gebonden | 60 Pagina's | ISBN 978 90 8696 0262 | € 13,50 Bestel dit boek in de webwinkel
Bekijk de eerste 10 pagina´s van Spookhuis.
|