Wereldberoemde en soms beruchte verhalen in een makkelijk jasje
Reis om de wereld in tachtig dagen - Jules Verne
Een grappig, lichtvoetig avonturenverhaal dat leest als een trein! Het verhaal speelt zich bijna 150 jaar geleden af in Engeland. In die tijd ging reizen veel langzamer dan nu. Vliegtuigen waren er nog niet en de boten en treinen gingen minder snel. Toch wil de geheimzinnige Phileas Fogg een reis om de wereld maken. Hij wedt zelfs dat hij deze reis in tachtig dagen kan doen. Maar al snel blijkt dat er onderweg van alles fout gaat. Wint Fogg zijn weddenschap of niet?
Gebonden | 74 Pagina's | 978-90-8696-056-9 | €14.50
Bestel dit boek in de webwinkel.
Moby Dick - Herman Melville
Ismael is het leven op het land zat. Daarom gaat hij werken op het schip van Kapitein Achab, die bezeten is door slechts één ding: het vangen van de reusachtige witte walvis Moby Dick. Maar Moby Dick is geen gewone walvis. Niemand neemt dit gigantische zeemonster zomaar te pakken. Ismael zou willen dat hij nooit aan boord was gegaan ...
Gebonden | 64 pagina’s | ISBN 978-90-8696-048-4 | € 14,50
Bestel dit boek in de webwinkel
Download hier de eerste 10 pagina’s van Moby Dick.
Frankenstein - Mary Shelley
Frankenstein is een van de bekendste griezelverhalen uit de geschiedenis. In dit verhaal maakt de student Frankenstein uit lichamen van doden een mens en wekt hem tot leven met behulp van elektriciteit. Dan beginnen de problemen pas.
Gebonden | 88 pagina's | ISBN 978-90-8696-027-9 | € 14,50
Bestel dit boek in de webwinkel
Het spook van de opera - Gaston Leroux
In 1909 verschijnt dit beroemde horrorverhaal voor het eerst. Christine zingt in de opera en heeft succes dankzij de zanglessen van een geheimzinnige man. Wie is hij en waarom krijgt zij zijn gezicht niet te zien?
Gebonden | 88 pagina's | ISBN 978-90-8696-029-3 | € 14,50
Bestel dit boek in de webwinkel
Robinson Crusoe – Daniel Defoe
Deze klassieker verscheen voor het eerst in 1719. Het gaat over Robinson, een man die als enige een schipbreuk overleeft. Hij spoelt aan op een onbewoond eiland. Langzaam leert hij daar in zijn eentje te overleven. Maar is dat eiland wel onbewoond?
Gebonden | 84 pagina's | ISBN 978-90-8696-030-9 | € 14,50
Bestel dit boek in de webwinkel
Dracula – Bram Stoker
Een van de bekendste griezelverhalen uit de geschiedenis. Over een zakenman die gaat logeren in het kasteel van Dracula. Er is daar iets vreemds aan de hand. Waarom ligt Dracula overdag in een doodskist? En waar gaat hij ‘s nachts naar toe?
Gebonden | 84 pagina's | ISBN 987-90-8696-028-6 | € 14,50
Bestel dit boek in de webwinkel
U kunt deze boeken bestellen via onze webwinkel of via telefoonnummer 020-520 6070.