Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.
De beste - Chris Rippen Hulpagent Munck wordt ingezet bij een voetbalwedstrijd. Na afloop van de wedstrijd vindt hij het lijk van oud-voetballer Robin Terwiel op de tribune. Munck wordt buiten het moordonderzoek gehouden. Maar hij doet een belangrijke ontdekking. De vermoorde Robin Terwiel heeft jaren geleden een andere voetballer onderuit geschopt. En die andere voetballer, Jan Postema, is daardoor in een rolstoel beland. Munk gaat zelf op onderzoek uit. Heeft Postema wraak genomen? Of is er iets anders aan de hand? Een verrassende ontknoping volgt.
In Tweestrijd is Manon gelukkig met haar rijke vriend Roy. Eindelijk hoeft ze niet meer in de slagerij van haar vader te werken. Maar hoe komt Roy aan zijn geld? Waarom werkt hij op zulke rare tijden? En waar komt het bloed op zijn kleding vandaan? Manon begrijpt dat Roy met iets verschrikkelijks bezig is, maar is het wel slim om vragen te stellen?
Bert en Lizzy hebben al jaren een gelukkig huwelijk. Maar dat verandert na een tv-programma over kernbommen. Lizzy wordt steeds banger en denkt alsmaar dat iedereen in de wereld dood zal gaan. Ze laat zelfs een schuilkelder bouwen. Bert kan haar niet op andere gedachten brengen. Dan bedenkt hij een gruwelijk plan.
Een even spannend als verrassend verhaal van de veelbekroonde thrillerschrijver Tomas Ross.
In De lifter gaan Kees en Mia op vakantie. Op de camping gebeuren vervelende dingen. Iemand krast met een mes in hun tent en slaat hun autoruit kapot. Mia blijft vrolijk, maar Kees kan niet meer genieten. Wie valt hen steeds lastig? Is het de lifter die ze onderweg hebben meegenomen? Kees denkt de jongen steeds te zien. Of is er iemand anders die wraak wil nemen?
Marja werkt al jaren in een warenhuis, als ze iets vreemds ontdekt. In een pashokje vindt ze dameskleding. Wie heeft deze kleding achtergelaten? Marja begrijpt dat er iets ergs is gebeurd en gaat op onderzoek uit.
Na een avondje stappen fiets een jong meisje de warme zomernacht in. Alleen, want ze heeft ruziemet haar vriendje. De volgende ochtend wordt haar dode lichaam gevonden in het park. Een onschuldige jongen krijgt de moord in zijn schoenen geschoven.