Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
 
  Op het werk

Van elke Op het werk-titel kunt u hier de eerste 10 pagina's inzien en de lesbrief downloaden.

Hygiëne op het werk: hoe doe je dat?
Hygiëne op het werk is belangrijk. Voor collega's en klanten is het prettig als een medewerker zichzelf goed verzorgt. En hygiënisch werken kan van levensbelang zijn, bijvoorbeeld bij werk in de keuken of in de zorg. Deel drie in de serie Op het werk geeft regels voor hygiënisch werken in het algemeen en regels voor persoonlijke hygiëne. Met leuke interviews, tips en een kennistest.

Bestel dit boek in de webwinkel.

Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Hygiëne op het werk.

Download hier de lesbrief van Hygiëne op het werk.


Seksuele intimidatie: wat kun je ertegen doen?
Eén op de drie vrouwen wordt op het werk wel eens lastig gevallen door een mannelijke collega. Andersom kan natuurlijk ook: soms wordt een man lastig gevallen door een vrouwelijke collega. Hoe dan ook, het heeft meestal te maken met machtsmisbruik. Dit boekje legt in eenvoudige taal uit wat seksuele intimidatie is. En bevat tips over assertief zijn en hulp zoeken.

Bestel dit boek in de webwinkel

Bekijk eerste de eerste 10 pagina's van Seksuele intimidatie

Download hier deel 1 van de lesbrief (handleiding) bij Seksuele intimidatie.

Download hier deel 2 van de lesbrief (werkbladen) bij Seksuele intimidatie.


Pesten op het werk: wat kun je ertegen doen?
Pesten op het werk: het gebeurt vaker dan je denkt. Ongeveer 300.000 Nederlanders worden gepest door een of meerdere collega’s. Pesten heeft grote gevolgen. Mensen worden ongelukkig, ziek of verschijnen domweg niet meer op hun werk. Met veel voorbeelden en gesprekken met mensen die gepest zijn. Met tips over omgaan met collega’s. Respect is daarbij heel belangrijk.

Bestel dit boek in de webwinkel

Bekijk de eerste 10 pagina's van Pesten op het werk

Download hier de lesbrief van Pesten op het werk

 

Op het werk

De serie Op het werk behandelt sociale vaardigheden en omgangsvormen op de werkvloer. Vooral voor mensen met weinig werkervaring zijn deze boeken een nuttige bron van informatie. Ieder boek zal een thema behandelen, zoals pesten, seksuele intimidatie of omgaan met kritiek.

... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies