Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.
Een serie over de belevenissen van leerlingen en leraren op het Klaver College
2 en 3: Game over | Date - Eleanor Robins Twee spannende belevenissen van leerlingen en leraren op het Klaver College in één uitgave. Bij elk verhaal hoort de een lesbrief om begrijpend lezen te stimuleren en te toetsen.
Game over Jos is dol op computers en het spelen van games. Hij geniet eindelijk van de les techniek. Want er komt een bezoeker om te vertellen over zijn beroep. En dat beroep is het maken van games. Maar dan verliest de bezoeker een belangrijke cd. Iedereen denkt dat Jos de cd heeft. Hoe kan hij zijn onschuld bewijzen?
Date Op het Klavercollege is binnenkort een schoolfeest. Bijna iedereen heeft al een date voor het feest, maar Pam niet. Dan vindt ze een briefje in haar wiskundeboek. Het briefje is een uitnodiging voor het feest. Er staat alleen geen naam bij. Is het een grapje? Of krijgt Pam nog op tijd een date?
1: Het geheim van de clown - Eleanor Robins Stef is een geluksvogel. Hij mag de clown spelen in het nieuwe toneelstuk op school. De felbegeerde hoofdrol! En Birgit, het meisje op wie hij verliefd is, is zijn tegenspeelster. Wat een mazzel. Op een dag ontdekt Mevrouw Vlieg, de lerares Nederlands, dat er geld is gestolen uit de schoolkas. Door een figuur in een clownspak, zeggen ze. Wie probeert Stef zwart te maken en waarom?
De reeks Schoolverhalen is bestemd voor leerlingen van het lwoo en het praktijkonderwijs uit de eerste twee jaar (leesniveau A2). Door de vormgeving is de serie ook geschikt voor slechtziende jongeren met een laag leesniveau.
Nieuw!Picture this Een flitsende jongerenserie met heel veel beeld en heel weinig tekst. Zo zet u jongeren aan tot lezen.
...
verder