Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
 
  Stagegidsen

WERKEN IN DE SCHOONMAAK
De zevende stagegids voor het Praktijkonderwijs legt uit wat een leerling zoal moet kunnen als hij of zij in de schoonmaak wil werken. Poetsdiva Marja Middeldorp van het tv-programma Hoe schoon is jouw huis? vertelt waarom zij in de schoonmaak werkt en geeft handige tips.

Ook bevat deze gids interviews met leerlingen die al stage hebben gelopen in de schoonmaak, een verklarende woordenlijst en een kennisquiz.

Bestel deze gids in de webwinkel.

Bekijk hier de eerste 5 pagina's van Werken in de schoonmaak.

Download hier de lesbrief van Werken in de schoonmaak.


WERKEN IN HET MAGAZIJN 
Werken in het magazijn gaat over de verschillende soorten magazijnen waar je zou kunnen werken. Bijvoorbeeld het magazijn van een kledingwinkel of van een supermarkt. Welke taken heb je in een magazijn? En wat moet je kunnen? Deze gids helpt leerlingen in het praktijkonderwijs bij het kiezen van een stage. 

Met interviews van leerlingen die al stage hebben gelopen, handige tips en een leuke kennisquiz!

Bestel deze gids in de webwinkel.

Bekijk hier de eerste 5 pagina's van Werken in het magazijn.

Download hier de lesbrief bij Werken in het magazijn.


WERKEN IN HET GROEN
 
Waar kun je werken in het groen? Wat krijg je allemaal te doen? Wat moet je kunnen? Werken in het groen geeft informatie en tips en bevat een ondersteunende woordenlijst. Leerlingen worden geïnterviewd over hun stage. En er is een interview met Lodewijk Hoekstra die het tv-programma Eigen Huis & Tuin presenteert.   

Bestel deze gids in de webwinkel

Download de eerste 5 pagina's van Werken in het groen 

Download de lesbrief bij Werken in het groen


WERKEN IN DE ZORG
 
Wat kan een assistent zorghulp allemaal voor taken verwachten? Hoe zit het met de hygiëne op het werk? Werken in de zorg geeft informatie en tips en bevat een ondersteunende woordenlijst. Leerlingen worden geïnterviewd over hun zorgstage. En er is een interview met tv-presentator Ron Boszhard die zelf jarenlang in de zorg heeft gewerkt.

Bestel deze gids in de webwinkel

Download de eerste 5 pagina's van Werken in de zorg

Download de lesbrief bij Werken in de Zorg


WERKEN IN DE BOUW
Welke beroepen heb je allemaal in de bouw? En hoe belangrijk is veiligheid op de werkplek? Werken in de Bouw geeft antwoord op deze vragen. Met een ondersteunende woordenlijst en tips. De gids bevat interviews met leerlingen die stage lopen in de bouw, een interview met Dennis Mulder van het programma Woon en Klusmagazine en een leuke quiz.

Bestel deze gids in de webwinkel.

Download de eerste 5 pagina's van WERKEN IN DE BOUW


Dowload de lesbrief bij WERKEN IN DE BOUW (praktijkonderwijs)


WERKEN IN DE WINKEL
 
Werken in de winkel geeft inzicht en tips over stages in diverse winkels. Mét een ondersteunende woordenlijst. En interviews met drie leerlingen op hun stageplek. Mary Borsato, de moeder van Marco Borsato, wordt geïnterviewd over haar succesvolle winkel met bruidskleding in Alkmaar.

Bestel deze gids in de webwinkel

Download de eerste 5 pagina's van WERKEN IN DE WINKEL

Download de lesbrief bij WERKEN IN DE WINKEL


WERKEN IN DE KEUKEN

Werken in de keuken bevat informatie over werken in de keuken van bijvoorbeeld een cateringbedrijf, een restaurant of een hotel. Met tips en een ondersteunende woordenlijst. Ook wordt de bekende Engelse topkok Jamie Oliver geïnterviewd. In de quiz kunnen leerlingen hun kennis op het gebied van de keuken en voeding testen.

Bestel deze gids in de webwinkel (praktijkonderwijs)

Bestel deze gids in de webwinkel (vmbo)

Download de eerste 5 pagina's van WERKEN IN DE KEUKEN (praktijkonderwijs)

Download de lesbrief bij WERKEN IN DE KEUKEN (praktijkonderwijs)

Download de lesbrief bij WERKEN IN DE KEUKEN (vmbo)

Bestellen
U kunt de stagegidsen bestellen in onze webwinkel. Hier vindt u ook de prijzen van de stagegids. Meer informatie? Bel met telefoonnummer 020-520 6070. Of mail naar: marketing@eenvoudigcommuniceren.nl

 

Hutspot & couscous




Hutspot & couscous is een multicultureel kookboek met eenvoudige recepten uit vier verschillende landen. Het kookboek is geschikt voor mensen die moeilijk lezen. De teksten zijn kort, bondig en begrijpelijk.

... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies