Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
 
  Beeldboek

Op verzoek van docenten ontwikkelden wij deze zéér eenvoudige serie voor de beginnende volwassen lezer boordevol foto’s.

De teksten in de serie Beeldboek zijn geschreven op A1/A2-niveau. Minstens de helft van de pagina’s wordt gevuld met foto’s die de tekst ondersteunen. Cursisten kunnen met deze serie Beeldboek hun eerste ‘leeskilometers’ maken. Om daarna de overstap te wagen naar andere boeken van Eenvoudig Communiceren (veelal A2/B1 niveau).

Auteur en NT2-docent Johan van Caeneghem maakt telkens een kort verhaal aan de hand van een eenvoudig plot.

Deel 3 Het verhaal van Betty
Het derde deel van de serie Beeldboek gaat over Betty. Betty vindt een portemonnee met veel geld. Zoveel geld kan Betty goed gebruiken. Zal ze het zelf houden? Of gaat ze het geld teruggeven? Een fragment:

Betty telt het geld.
Eén, twee, drie, vier …
Vijf briefjes van 50 euro.
Daar kun je veel van kopen!


Bestel dit boek in de webwinkel.

Bekijk de eerste 10 pagina's van Het verhaal van Betty.

Deel 2 Het verhaal van Sam
In deel twee, Het verhaal van Sam, is Sam is alleen thuis. Midden in de nacht gaat de bel. Er staat een man voor de deur. Wat wil hij van Sam?

Hieronder een fragment:
Sam wordt wakker.
Hij hoort iets.
De deurbel!

Hij kijkt op de klok.
Het is bijna 2 uur ’s nachts.

Is er iets gebeurd?
Een ongeluk?
Met Sara?

Bestel dit boek in de webwinkel.

Bekijk de eerste 10 pagina's van Het verhaal van Sam.

Deel 1 Het verhaal van Tom
Deel een gaat over Tom. Tom heeft ’s nachts een ongeluk en moet de weg naar huis weer zien te vinden.

Bestel dit boek in de webwinkel.

Bekijk hier de eerste 10 pagina's van Het verhaal van Tom.

 

picture this




Nieuw! Picture this
Een flitsende jongerenserie met heel veel beeld en heel weinig tekst. Zo zet u jongeren aan tot lezen. ... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies