Striproman
Met een strip krijg je iedereen aan het lezen!
Striproman 2: Barack Obama Hoe wordt een zwarte jongen president van Amerika? Obama´s levensloop is boeiend en afwisselend en niet zonder obstakels. Hij heeft een Amerikaanse moeder, een Afrikaanse vader en groeit op in Hawaï. En van zijn zesde tot tiende levensjaar woont hij in Indonesië.
Deze biografie in stripvorm begint met de jeugdjaren van Obama. Beschrijft hoe hij zijn vrouw ontmoet. En vertelt uiteraard over zijn indrukwekkende loopbaan tot nu toe: van buurtwerker in de armste wijken van Chicago tot president van Amerika.
Onze Stripromans zijn geschreven in eenvoudige taal. Maar de onderwerpen zijn serieus. Zo functioneren ze als opstap naar het lezen van een ‘echt’ boek of het behandelen van een educatief onderwerp in de klas.
Bestel dit boek in de webwinkel.
Striproman 1: Reis om de wereld in 80 dagen De serie Striproman is ideaal voor volwassenen en jongeren die moeite hebben met lezen. Want de tekeningen ondersteunen de betekenis van de tekst en vergroten het leesplezier!
De eerste Striproman speelt zich 150 jaar geleden af. In die tijd ging reizen langzaam. Toch wil Phileas Fogg een reis om de wereld maken. Hij wedt zelfs dat hij dat kan in 80 dagen. Maar onderweg gaat er van alles mis. Kan hij de weddenschap nog winnen?
Reis om de wereld in 80 dagen is ook verkrijgbaar als 'gewoon' (makkelijk te lezen) boek in de serie Wereldverhalen.
Bestel dit boek in de webwinkel.
|