Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
 
  Topix

Nieuw! Themakrant Topix
Jongeren zijn lang niet altijd goed geïnformeerd over soa's en Aids/hiv. Ze weten weinig van de oorzaken en van de maatregelen die je kunt nemen. Daarbij onderschatten ze vaak de risico’s die ze zelf lopen.

Topix nummer 1 gaat over:

  • De oorzaken én gevolgen van Aids/hiv
  • De vier belangrijkste soa's naast Aids/hiv
  • Een interview met Lenore die besmet is met hiv
  • Veilig vrijen: wat kan wel, wat kan niet?
  • Het Aidsfonds

Dit kunt u verwachten in Topix nummer 2, 3 en 4: Voeding en bewegen (december 2009), Democratie en staatsinrichting (februari 2010) en 4 en 5 mei (april 2010). Met Topix kunt u telkens een belangrijk thema uitdiepen in de les. In toegankelijke taal en met veel verduidelijkend beeldmateriaal. Er hoort een gratis lesbrief bij voor docenten.

Wilt u een abonnement voor het schooljaar 2009/2010? Nummers die al verschenen zijn, ontvangt u met terugwerkende kracht. Er geldt een minimum afname van 15 abonnementen bij een tarief van € 10,00 per leerling per jaar. De minimumprijs is dus € 150,00.

Bestel Topix in de webwinkel.

   

Brieven aan de prinses: de namen




Brieven aan de prinses
We hebben enorm veel reacties gehad op onze oproep om een brief te schrijven aan Prinses Laurentien over het onderwerp taal. Bedankt inzenders voor de prachtige, persoonlijke brieven! Ee
n selectie van deze brieven wordt gebundeld in een boek voor Prinses Laurentien.

Staat uw naam in de onderstaande lijst?

... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies