Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
 
  Okee-krant

De Okee-krant is een begrijpelijke krant voor mensen met een beperking. Zij kunnen vaak begripsmatig moeilijk lezen. De maandelijkse Okee-krant voorziet hen van toegankelijk nieuws en toegankelijke informatie.

Inhoud
De krant biedt een mix van nieuws, informatie en entertainment. Zo staat in de Okee-krant iedere maand het belangrijkste nieuws uit binnen- en buitenland. Daarnaast staan er in de krant leuke weetjes en praktische verhalen met tips en uitleg. Ook geven 2 Okee-panelleden hun mening over een bepaald onderwerp.

Eenvoudig taalgebruik
Het taalgebruik in de krant is eenvoudig, maar niet kinderachtig. De zinnen zijn kort. Moeilijke woorden worden waar mogelijk vermeden of verklaard in een woordenlijst. De informatie wordt altijd stap voor stap uitgelegd en geïllustreerd met duidelijke foto’s en illustraties.

Contactadvertenties
In de krant staan elke maand twee pagina's met contactadvertenties. Hierin zoeken abonnees contact met anderen om een partner of een vriend of vriendin te vinden. Abonnees van de Okee-krant kunnen gratis een advertentie plaatsen.

Hoe plaats je een contactadvertentie?
Het kost geen geld om een contactadvertentie in de Okee-krant te plaatsen. Maar u moet wel abonnee zijn van de Okee-krant.

Wilt u een advertentie plaatsen in de Okee-krant? Vul de bon in die in de krant staat. U vindt de bon op de pagina bij de contactadvertenties. Stuur de bon naar:
Okee-krant
Contactadvertenties
Postbus 10208
1001 EE Amsterdam

Meestal krijgen we meer advertenties dan in de krant passen. Daarom kan het één of twee maanden duren voordat uw advertentie erbij staat.

Voor meer informatie over de contactadvertenties kunt u bellen naar 020-520 6069. U kunt alleen bellen op maandag.

Abonnement
De Okee-krant verschijnt tien keer per jaar, van september tot en met juni, op elke eerste donderdag van de maand.

Wilt u een abonnement op de Okee-krant of wilt u een gratis proefexemplaar ontvangen? U kunt bellen naar 020-520 6070 of ga naar de webwinkel op deze site.

Er zijn verschillende abonnementen:
Een instellingsabonnement is een abonnement dat door de hele instelling of bijvoorbeeld een woonvoorziening gelezen wordt.
Een groepsabonnement is een kortingsabonnement doordat men meerdere abonnementen op hetzelfde postadres neemt.

   

picture this




Nieuw! Picture this
Een flitsende jongerenserie met heel veel beeld en heel weinig tekst. Zo zet u jongeren aan tot lezen. ... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies