Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
 
  BASIC - Krant voor vmbo'ers

Een toegankelijke, afwisselende krant die bovendien leuk is om te lezen. Speciaal voor de basisvorming van het vmbo. Met elke maand nieuws, artikelen over gezondheid en sport, en interviews met vmbo-leerlingen. Populair bij leerlingen en nuttig voor docenten.

Als docent weet u hoe belangrijk lezen is voor vmbo-leerlingen. Leerlingen die minder goed lezen, hebben meer moeite met het volgen van alle vakken en vinden later ook moeilijker een baan. De enige manier om deze leerlingen aan het lezen te krijgen is ze teksten aan te bieden op hun eigen leesniveau. Teksten met een aantrekkelijke vormgeving, die aansluiten bij hun belevingswereld en interesses.

Daarom brengt Eenvoudig Communiceren BASIC uit. Door de afwisseling en de korte teksten vormt de krant perfect lesmateriaal. Ook de vmbo-jongeren zelf komen veel aan het woord. Om docenten te ondersteunen verschijnt bij elke editie een lesbrief met opdrachten die de leesvaardigheid toetsen. 

Download hier de lesbrief bij BASIC 9.
Andere lesbrieven kunt u opvragen bij m.verhallen@eenvoudigcommuniceren.nl

De krant verschijnt maandelijks met uitzondering van de zomervakantieperiode.

   

picture this




Nieuw! Picture this
Een flitsende jongerenserie met heel veel beeld en heel weinig tekst. Zo zet u jongeren aan tot lezen. ... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies