Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
   |   | 
 
  Nieuwsoverzicht
[31 augustus 2010]  Misdaadschrijver Appie Baantjer overleden
[26 augustus 2010]  Leuke nazomer-aanbieding
[15 juli 2010]  Unieke 10 voor Taal-editie rond eenvoudig Baantjer-boek
[6 juli 2010]  Vakantie-aanbieding juli
[3 juni 2010]  Spannende juni-aanbieding
 

Misdaadschrijver Appie Baantjer overleden

Datum:  31 augustus 2010
Bron: Eenvoudig Communiceren

Schrijver Appie (Albert Cornelis) Baantjer is op zondag 29 augustus 2010 overleden na een kort ziekbed. Baantjer werd op 16 september 1923 geboren op Urk.

Vanaf de jaren vijftig werkte Baantjer bij de Amsterdamse politie. In zijn vrije tijd schreef hij Amsterdamse politieromans. Baantjer werd vooral bekend met zijn boekenreeks rond rechercheur De Cock. Van deze reeks zijn er ruim zeven miljoen verkocht. Baantjer kreeg nog meer bekendheid door de populaire tv-serie over De Cock op RTL4.

Zijn laatste boek, nummer 70 uit de serie over De Cock, schreef Baantjer in 2008. Vanaf 2009 ging Baantjer samenwerken met schrijver Simon de Waal. Samen schreven zij drie romans over rechercheur Peter van Opperdoes. Hun derde boek komt in oktober uit.

De eerste roman van Baantjer & De Waal, Een Rus in de Jordaan, is dit voorjaar door Uitgeverij Eenvoudig Communiceren vereenvoudigd. Wij, en vele minder vaardige lezers in Nederland met ons, zijn Appie Baantjer dankbaar dat hij dit mogelijk heeft gemaakt.

‘Appie Baantjer, een groot mens, een groot schrijver, is er niet meer.’ Een fragment van wat Simon de Waal zegt over zijn vriend Appie. Kijk voor meer informatie op de website www.baantjerendewaal.nl.

Appie Baantjer is 86 jaar geworden.


picture this




Nieuw! Picture this
Een flitsende jongerenserie met heel veel beeld en heel weinig tekst. Zo zet u jongeren aan tot lezen. ... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies