Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.
Datum: 8 februari 2010
Bron: Eenvoudig Communiceren
Vandaag of morgen valt alweer het derde nummer van onze themakrant Topix bij de abonnees in de bus. Het thema is Politiek in Nederland.
Veel
jongeren vinden politiek saai of hebben er een negatief beeld van. Daarom
verdiepen ze zich er liever niet in. Maar politiek is wél belangrijk. Als ze 18
worden mogen ze zelf meebeslissen over wie er regeert. En in het kader van burgerschap moeten ze er ook iets van weten.
Topix 3 in het kort:
-
Drie verschillende verkiezingen: Gemeenteraad, Provinciale Staten, Tweede Kamer
-
Koningin Beatrix
-
Tweede Kamer en Eerste Kamer
-
Zo wordt ons land bestuurd: het Binnenhof
-
Tien politieke partijen en hun standpunten
-
Interview met Rita Verdonk
Met Topix
kunt u werken aan burgerschap en belangrijke thema's uitdiepen in de
les. De korte, actuele teksten zijn geschreven in eenvoudig Nederlands en
worden opgeluisterd door leuke, hippe foto’s die jongeren aanspreken. Er hoort
een gratis lesbrief bij voor docenten. Vraag de lesbrief op bij: m.verhallen@eenvoudigcommuniceren.nl.
Ook
Topix 4 past in het kader burgerschap. Het onderwerp is 4 en 5 mei.
Wilt
u een abonnement? De themakrant Topix
verschijnt vier keer per jaar. De abonnementen gaan per schooljaar. Nummers die dat schooljaar
al eerder zijn verschenen, ontvangt u met terugwerkende kracht.
Er geldt een
minimum afname van 15 abonnementen bij een tarief van € 10,00 per leerling per
jaar. Wilt u er meer? Als u nu een abonnement neemt voor 50 exemplaren krijgt u
20% korting (u betaalt 400 in plaats van 500 euro).
Deze nummers
ontvangt u met terugwerkende kracht:
·Topix 1 - Aids en andere soa's
·Topix 2 - Gezond eten en bewegen
Bestel Topix in de webwinkel of bel 020 520 60 70.
Nieuw!Picture this Een flitsende jongerenserie met heel veel beeld en heel weinig tekst. Zo zet u jongeren aan tot lezen.
...
verder