Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.
Datum: 18 februari 2010
Bron: Eenvoudig Communiceren
In november 2009 deden wij een oproep aan iedereen die moeite heeft (of had) met lezen en schrijven. Wij vroegen een brief te schrijven aan H.K.H. Prinses Laurentien over het onderwerp taal. Over wat er leuk of juist moeilijk aan is. Over hoe het voelt om niet goed te kunnen lezen en schrijven. En over wat een overwinning het is als je het daarna opeens leert.
We hebben enorm veel ontroerende, grappige en herkenbare brieven ontvangen. Daarvoor willen we alle inzenders hartelijk danken. Sommige brieven verschijnen in het boek dat Prinses Laurentien krijgt aangeboden als dank voor haar inzet als voorzitter van de Stichting Lezen & Schrijven.
Jammergenoeg kunnen we niet alle brieven in het boek publiceren. De namen van onderstaande briefschrijvers komen in het boek Brieven aan de prinses. Staat uw naam erbij? Mail dan uw naam en adres naar info@eenvoudigcommuniceren.nl (gebruik de naam die u onder de brief hebt gezet). Dan kunnen wij u het boek toesturen.
Kornelieke Zuidema
Arib Saïd
Sandra Huizing
Els de Boer
Carola.
Iris Blaauw
Emmy
Lilian
Iris
Alice
Nicole
Florina Diaconu
Kai
Ruben Roose
Harjo Wimmenhove.
Frank-Jan Helder
Joyce Berkhout
Bert Derks
Poortinga
Fre Muurman
Wim
Yasmin Akin
Zumreta
An
Gerrit Rutten
Aung Kyi Sue
Elham
Dook Buijzen
Arturshen Angela.
Stephan Bron
S. uit Malden
Seref Okur
Theo van Hamersveld
Suat
Ria
Truus Reynen-Berkers
G.R. Dilip
Kuen Tai Ip-Yuen
Besra Ozcan Evert Middelkoop
Alex de Vries
Patty Zitman-Huang
Diallo Sulaiman
Nieuw!Picture this Een flitsende jongerenserie met heel veel beeld en heel weinig tekst. Zo zet u jongeren aan tot lezen.
...
verder