Eenvoudig Communiceren

Zo'n 1,5 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met lezen en schrijven. En steeds meer jongeren kampen met een leesachterstand. Eenvoudig Communiceren maakt informatie voor hen toegankelijk.

 
 
   |   | 
 
  Nieuwsoverzicht
[9 september 2010]  Extra begrijpelijk nieuws in 5 landelijke dagbladen
[31 augustus 2010]  Misdaadschrijver Appie Baantjer overleden
[26 augustus 2010]  Leuke nazomer-aanbieding
[15 juli 2010]  Unieke 10 voor Taal-editie rond eenvoudig Baantjer-boek
[6 juli 2010]  Vakantie-aanbieding juli
 

Val van het kabinet behandelen in de klas

Datum:  22 februari 2010
Bron: Eenvoudig Communiceren

Groot nieuws deze week: het kabinet is gevallen. Maar hoe wordt ons land eigenlijk geregeerd? Wat doet bijvoorbeeld de Tweede Kamer en wat doet de regering? Welke rol speelt de koningin? Welke politieke partijen zijn er? En wat zijn hun ideeën?

Wilt u de val van het kabinet behandelen in de klas? Dan kunt u daar heel goed Topix 3 bij gebruiken? Daar staat in hoe politiek in Nederland werkt.

Topix 3 gaat over:
- Drie verschillende verkiezingen: Gemeenteraad, Provinciale Staten, Tweede Kamer
- Koningin Beatrix
- Tweede Kamer en Eerste Kamer
- Zo wordt ons land bestuurd: het Binnenhof
- Tien politieke partijen en hun standpunten
- Interview met Rita Verdonk

Het onderwerp van Topix 4 (verschijnt in april 2010) is 4 en 5 mei.

Wilt u een abonnement?
De themakrant Topix verschijnt vier keer per jaar. De korte, actuele teksten zijn geschreven in eenvoudig Nederlands en worden opgeluisterd door leuke, hippe foto’s die jongeren aanspreken. Er hoort een gratis lesbrief bij voor docenten.

De abonnementen gaan per schooljaar. Naast Topix 3, ontvangt u ook Topix 2 (Gezond eten en bewegen) en Topix 1 (Aids en andere soa’s) met terugwerkende kracht. Er geldt een minimum afname van 15 abonnementen bij een tarief van € 10,00 per leerling per jaar. Wilt u er meer? Als u nu een abonnement neemt voor 50 exemplaren krijgt u 20% korting (u betaalt 400 in plaats van 500 euro).

Bestel Topix in de webwinkel of bel 020 520 60 70.


picture this




Nieuw! Picture this
Een flitsende jongerenserie met heel veel beeld en heel weinig tekst. Zo zet u jongeren aan tot lezen. ... verder 
 
Ga naar de site van Communicatie & Advies